Įmonė neatlygintinai duoda influenceriams prekes, kurias jie turi pareklamuoti. Ar reikia tokias „dovanas” deklaruoti ir nuo jų skaičiuoti mokesčius? kokios yra šiuo atveju tokių „dovanų” verčių ribos? ar turi būti pasirašomi priėmimo perdavimo aktai?
Tai reglamentuoja Vyriausybės nutarimas Nr. 861 dėl PVM įstatymo įgyvendinimo. Jame nurodyta kokioms prekėms taikoma lengvata ir kokiais atvejais perdavus prekes ji taikoma.
Pagal pobūdį, prekė atitiktų šitą punktą: prekės atitinka įprastinės PVM mokėtojo veiklos pobūdį, t. y. perduotos ar sunaudotos prekės, kurias apmokestinamasis asmuo gamina ar numato gaminti (prekiauja ar numato prekiauti).
Bet pagal perdavimo būdą, manau kad ne. Galima išdalinti tik reklaminių renginių metu, perduoti jau pirkusiam pirkėjui arba konkurso/loterijos laimėtojui. Yra aišku, ir vertės ribos.
VMI pozicija šiuo klausimu yra tokia, kad influenceriui „neatlygintinai” perduota prekė yra laikoma jo pajamomis ir turėtų būti deklaruojama kaip jo pajamos gautos natūra.
Influenceris norėdamas reklamuoti įmonės produkciją, ją turi įsigyti ir tai būtų jo būtinos išlaidos atlikti savo darbą. Traktuoti tai kaip dovaną netinka, nes gavęs dovaną žmogus nieko neįsipareigoja, o čia tikėtina, sutartyje yra numatyta, kad turi reklamuoti daiktą ir jis lieka influenceriui. Daikto perleidimas influenceriui yra kaip darbo priemonės suteikimas, tad teisingiausia būtų šiuos neatlygintinai perduotus daiktus parduoti influenceriui barteriu ir sudengti tarpusavio įsiskolinimą.
Influenceris turi:
1) arba pridėti daikto vertę prie savo paslaugų kainos ir išrašyti didesnę sąskaitą už savo paslaugas
2) arba išrašius pardavimą influenceriui, įmonė skolą nurašo ir prideda prie savo projekto išlaidų.
Abiem atvejais influencerio pajamos turi padidėti gauto daikto rinkos verte.